Autorzy: Paweł Podrecki, Joanna Uchańska, Katarzyna Wiese, Mateusz Mroczek

Prawa konsumentów w Unii Europejskiej. Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców

Zarys najważniejszych instytucji dotyczących unijnego prawa konsumenckiego z uwzględnieniem perspektywy przedsiębiorców

Współpraca i partnerzy Rozwój kompetencji Działalność zagraniczna

Rodzaj publikacji: Poradnik

Rok wydania: 2018

Język: PL

ISBN: 978-83-7633-394-6

Wydawca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Oddajemy w Państwa ręce publikację pt. „Prawa konsumentów w Unii Europejskiej. Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców”. Stanowi on zarys najważniejszych instytucji dotyczących unijnego prawa konsumenckiego z uwzględnieniem perspektywy przedsiębiorców. Ochrona konsumentów jest swoistym zobowiązaniem przedsiębiorców do przestrzegania obowiązków dotyczących w szczególności umów zawieranych tradycyjnie lub za pośrednictwem Internetu. Przez to wiele reguł jest częstokroć odczytywanych jako pewne ograniczenia dla niczym nieograniczonej swobody działania.

Nie ulega wątpliwości, że większość transakcji i operacji handlowych zachodzi pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami, czyli w modelu business to consumer (B2C) i to one stanowią codzienność prowadzonej przez przedsiębiorców działalności gospodarczej. Inaczej zaś prezentują się kontrakty zawierane pomiędzy przedsiębiorcami, czyli w modelu business to business (B2B), które pośrednio również kształtują rynek i ofertę kierowaną do konsumentów. Stąd tak ważna jest znajomość, ale i przestrzeganie reguł prawa konkurencji ze szczególnym uwzględnieniem ochrony konsumentów.

Poradnik, który mają Państwo przed sobą, jest zbiorem nie tylko najważniejszych instytucji prawnych będących bazą relacji przedsiębiorców z konsumentami, ale także katalogiem szeregu rekomendacji i instrukcji, które mają być pomocne w trakcie prowadzonej działalności gospodarczej z uwzględnieniem problemów dotyczących w szczególności małych i średnich przedsiębiorców (MŚP).

Niniejsza publikacja zawiera informacje na temat obowiązków wobec konsumenta oraz szereg odpowiedzi na pytania związane z konsekwencjami naruszenia prawa konsumenckiego, odpowiedzialności cywilnej, administracyjnoprawnej i karnej, praw oraz obowiązków na etapie postępowań przed organami państwa i sądami, także w relacjach z innymi przedsiębiorcami.

Zachęcamy do lektury, a także podzielenie się z nami Państwa opinią.

 

Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Spis treści

Wstęp

Ochrona konsumentów „w internecie”

Ochrona konsumentów w sprzedaży tradycyjnej

Odpowiedzialność

Czy potrzebna jest silniejsza ochrona konsumentów w kontekście new deal?

Słownik pojęć

Akty prawne

Inne publikacje, którę mogą Cię zainteresować

Biuletyn Euro Info 4/2019

Poradnik

Biuletyn Euro Info 4/2019

Zobacz
Polska Wschodnia na start! (V edycja)

Poradnik

Polska Wschodnia na start! (V edycja)

Zobacz
Rozwijaj biznes inteligentnie (V edycja)

Poradnik

Rozwijaj biznes inteligentnie (V edycja)

Zobacz

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować

Wybrane filtry: 2

Przywróć domyślny widok

+

Wybrane filtry: 2

Przywróć domyślny widok